Grenen tafelblad vergrijzen

Een spiegellijst, mand of kast hoef je eigenlijk niet af te werken,. Je kunt de wash afwerken met vernis of met boenwas. Hou hierbij rekening met de houtsoort.


Nog steeds krijg ik veel vragen over het vergrijzen van hout en allerlei manieren om nieuw hout een oude uitstraling te geven. Wanneer je voor vergrijzingsmiddel zou kiezen is het altijd de vraag hoe het er uiteindelijk uitziet soms ontstaan er vlekken dat vind ik persoonlijk het grote nadeel van vergrijzingsmiddel. Hoi Fred ik had ook een vraagje , ik ben mijn grenen tafel aan het vergrijzen met vernis was dat is .

De proefstukjes zijn aan de bovenkant ingesmeerd met de azijnoplossing, na minuten afgeveegd en nog een keer ingesmeerd. Als meubelhout kan grenen op verschillende manieren worden afgewerkt. De meest bekende manier is logen of lakken, maar er zijn tal van andere mogelijkheden. Minder bekend is waarschijnlijk het vergrijzen van grenen of afwerken met krijtverf.


Vergrijzen of bleken met middeltjes uit de schuur. Ik heb al eens geschreven over het bewerken van hout met middeltjes uit het keuken kastje. We gebruiken wat agressievere middeltjes om een mooie look te krijgen.


Maar vandaag gaan we de schuur in! Ik ben nieuw hier en ben net begonnen met het pimpen van een oude grenen tafel.

Heb totaal geen ervaring met dit soort klussen maar wil graag meubeltjes. Hout vergrijzen en hout verouderen. Dat kan best eenvoudig met onze verouderingsbeitsen. Veel mensen willen nieuw hout een oudere look geven door het te vergrijzen of te verouderen. Dat is een speciaal samengestelde waterbeits om hout zodanig van . Het tafeltje heb ik geschuurd en de onderkant mat wit geschilderd.


Ik wil graag het blad een chicqe vergrijsde uitstraling geven. Een probleeHoe kan ik dit zo mooi mogelijk doen? Ervaringen met het vergrijzen van hout. Olie trekt in hout en geeft het meestal een donkerder uiterlijk.


Dit is een witte was die je . Een tafel verven hoeft niet altijd moeilijk te zijn ! Al tijden was ik benieuwd naar de Greywash van Action! Ik probeerde hem uit en legde het vast op. Zorg dat de vloer goed is ontvet en ontdaan van eventuele laklagen en was- of olieresten.


Zachtere houtsoorten zoals vurenhout of grenenhout , of hout met een open nerf zoals eikenhout, kun je even flink opborstelen met een staalborstel of messing draadborstel. Gebruik voor eikenhout altijd een messing . De onderkant heb ik van de waslaag ontdaan en. Ik heb een grenen buffetkast waar ik de bovenkant vanaf heb gehaald.

Beiden te gebruiken op onbehandeld hout . Old Wood verftechniek op het tafelblad. Deze tafel is gemaakt van oude grenen balken. MAATWERK Dit meubel is handgemaakt.


De tafel kan in vrijwel elke gewenste maat worden nabesteld. Benieuwd naar de mogelijkheden? De door het glas achtergelaten ring is een mooi effect voor op een tafel of een bar.


Deze technieken lijken wel veel op elkaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hetal carrousel demonteren

Siematic keuken lade eruit halen

Plintklem ikea