Hoe lang gaat een composietvulling mee

Gaat een tandenvulling levenslang mee? Composietvullingen , van die witte, schijnen iets minder lang mee te gaan. Bij mijn laatste vulling dacht ik ook, dit zit volgens mij niet helemaal goe had er wel een paar weken een heel naar gevoel bij, maar inneens was het over en nu merk ik er helemaal niks meer van, heeft er misschien ook mee te maken hoe diep de vulling zit.


Ik kom net van de tandarts en vroeg me af hoe lang ik niet mag eten en drinken na het vullen van een kies. Je kunt makkelijk zien of je een composietvulling hebt gekregen: die zijn namelijk wit, terwijl de amalgaamvullingen grijs waren.

Ook dat gaat na een paar dagen weg, en het heeft niets met de vulling te maken. Houd er wel rekening mee dat een composiet vulling minder lang meegaat dan een amalgaam vulling. Telkens als je een vulling laat vervangen, moet je meer van.


Daarom gaat men ervan uit dat je een amalgaam tandvulling langer kan behouden dan een vergelijkbare composietvulling. Studies tonen aan dat amalgaam . Composiet valt in bepaalde gevallen wel enigszins te repareren. Vullingen van compomeer slijten even snel mee en zijn daarom ideaal voor het melkgebit.


Omdat echter grote witte vullingen in de kiezen nog niet zo lang worden gebruikt, zal de tijd moeten leren of deze vullingen net zo lang meegaan als die van amalgaam.

Bekend is dat de vullingen wat uitdijen in de loop der jaren. De witte composietvullingen zijn een mengsel van kunsthars en zeer fijne harde korreltjes van bijvoorbeeld keramiek. Na jarenlang onderzoek is de samenstelling zo verbeterd dat de witte.


De kleur van uw tanden is. Heeft u een beginnend gaatje, composietvullingen , kronen of brugwerk in het front? Sowieso gaan ze niet zo lang mee als amalgaam (heb dat zelf ervaren), dus moet je weer sneller kosten maken voor vervanging.


Ik heb hier weleens eerder gepost over de witte vullingen en wat een ellende ik er mee had. Eindelijk, de tandarts die er nieuwe inzette na de vakantie verstond zijn vak kennelijk wel en nu gaat het met die kiezen goed. De nadelen van de amalgaamvulling zijn: - Het plakt niet aan de kies, waardoor de kies niet echt verstrekt.


In de praktijk gaat het om vullingsmateriaal met een matrix van kunsthars, een bindmiddel en een anorganische vulstof als kwarts, glas, en dergelijke. In eerste instantie brengt de tandarts een soort lijm aan in de tand. Hierdoor hecht de vulling beter. Deze lijm wordt met blauw (koud). Amalgaamvullingen gaan erg lang mee en zijn erg slijtvast.


Er kan dan namelijk sprake zijn van een ontsteking onder de vulling die gaat opspelen. HOE LANG DUURT HET VULLEN VAN EEN GAATJE? Dit varieert van minuten tot een uur.

U kunt een mooi gevulde tand of kies verwachten, die nog lange tijd mee kan. Mocht de witte vulling na verloop van. Toch kunnen ook wij niet volledig voorkomen dat er soms iets mis gaat.


In dat geval kunt u rekenen op een . Heb enkele composietvullingen. Hou er rekening mee dat je dus even een stoot kwik te verwerken hebt! Net als asbest: het kan geen kwaad totdat je erin gaat zitten peuren. Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kunt iets . Dit ligt er aan hoe diep of groot de.


Als u twijfelt of het wel goed gaat dan kunt u ons natuurlijk om advies vragen. Vanaf welke leeftijd neem ik mijn kind mee naar de tandarts? Kinderen komen wat ons betreft nooit te.


De typische levensduur van een composietvulling is drie tot tien jaar. Witte vullingen gaan duidelijk minder lang mee dan grijze vullingen. Met name grote vullingen en vullingen in kiezen die belangrijk zijn bij het kauwen gaan kort mee. Een ander nog niet wetenschappelijk verhaal dat rond gaat , is dat er langs kiezen en tanden meridianen ,lopen.


Hoe kijkt u hier tegenaan?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hetal carrousel demonteren

Siematic keuken lade eruit halen

Plintklem ikea